יום שבת, 12 באוקטובר 2013

כאבים במפרקים

כאבים במפרקים

לפתור דלקת פרקים שגרונית, כאבי מפרקים כתוצאה ממחלות או שחיקה של המפרק וכן הלאה. ולמרות האמור לעיל, ניתן להקל על המצב ובעיקר הפחתת כאבי מפרקים שנוצרים כתוצאה מהרגלי תנועה לא נכונים.
הרבה אנשים למעשה גורמים לעצמם כאבים במפרקים בגלל תנועה לא נכונה באופן עקבי, כלומר הרגלים לא נכונים, או בגלל פציעות ישנות שחוזרות שוב ושוב וגם פשוט בגלל חוסר שימוש במפרקים. בואו נשתמש בדוגמא קלאסית של אדם בוגר בתרבות המערבית- אדם שעובד במשרד 8-9 שעות ביום (מכירים מישהו כזה?). עבור אדם כזה, רוב היום עובר בישיבה מול מחשב או מול הטלויזיה, או בישיבה סביב שולחנות אוכל, דיונים וכן הלאה. ישיבה ממושכת לאורך זמן וחוסר פעילות נכונה תגרום גם לאדם הבריא ביותר לכאבי מפרקים.
במידה ואותו אדם הוא בר מזל, הוא לא יסבול מייד, אבל א. לא כולם ברי מזל ו-ב. בסופו של דבר, גם אותו אדם יסבול מכאבים במפרקים, בגב או בצוואר (אגב, אם זה לא ברור עדיין, גם בגב ובצוואר יש מפרקים- החוליות), מה שיגרום לו להפחית עוד יותר את מעט התנועה שהוא כבר עושה עם מפרקים אלה.
הפחתת כאבים במפרקים- כיצד? בתור התחלה חשוב לדעת, שאם הכאב במפרקים חמור (מעל דרגה 7 מתוך 10), עליכם לראות מייד לאורתופד. כשהכאב בדרגה כ"כ חמורה, לא ניתן לשפר את הכאב דרך תנועה, משום שהכאב פשוט לא יאפשר תנועה נכונה. השלב הבא יהיה לוודא ממה נגרם הכאב- במידה ואין פציעות או מחלות רציניות, ניתן להתחיל הפחתת כאבים במפרקים.
מה צריך לעשות? להתחיל לזוז נכון. נכון, זה לא פשו כמו שזה נשמע, אבל זה בהחלט אפשרי. הכוונה בלזוז נכון היא חזרה ותרגול של תבניות התנועה שהיו לנו כשהיינו פעוטות או ילדים. ראיתם פעם כיצד פעוט מבצע מכרע (Squat)? התנועה מושלמת, טווח התנועה מעולה,יציבות הגוף בדיוק כפי שהיא צריכה להיות.
ב-Primal Move המפתח שלנו להצלחה הוא בתנועות הפרימיטיביות, שמחזירות את גופנו למצב תנועתי ראשוני ונכון יותר, וכך עוזרות לנו להצליח במטרתנו- הפחתת כאבים במפרקים, על מנת לתת ללקוחותינו חיים ותנועה מהנים ונטולי כאב.
מאת: נרב שושן מקור: אתר מאמרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה