יום שבת, 12 באוקטובר 2013

אוסטאוארטריטיס - קובי עזרא

אוסטאוארטריטיס - קובי עזרא

במחלת האוסטאוארטריטיס (דלקת מפרקים ניוונית) מתרחש תהליך הדרגתי של התנוונות הסחוסים במפרקים ובעצמות הסמוכות להם. אוסטאוארטריטיס נובעת העק הפרת האיזון בין סינתזת (יצירת) רכיבים אשר בונים את רקמת הסחוס ובין פירוקם. אנזימים מפרקי קולגן תוקפים את הרקמת הסחוס וגורמים להרס הסחוס. מאחר ובגיל מבוגר חלה האטה ביצירת מבני הקולגן וביכולת גופנו לשקם את רקמת הסחוס, נוצר הנזק לסחוס. בניגוד לשיגרון, שהנה מחלה דלקתית, מלווה האוסטאוארטריטיס בתהליכים דלקתיים מועטים בלבד.

סימפטומים של אוסטאורטריטיס

  • כאב (כאבים בפרקים)
  • התקשות והסתיידות של קצות המפרקים עקב כך דפורמציות לעיתים
  • חריקות המפרק עקב הנזקים וריקמת הסחוס
  • נפיחות עקב התגובה הדלקתית בסחוסי הפרקים
  • דפורמציה של המפרק (שינוי המבנה הנורמאלי)
  • מוגבלות בתנועה עקב השינויים הניווניים בפרקים.

אוסטאוארטריטיס סלדרין מכיל תערובות חומצות שומן ייחודיות הסלדרין פועל בדומה לחומצות השומן מסוג אומגה-3 (EPA ו- DHA), אך באופן יעיל יותר. חומצות השומן המצויות בסלדרין משתתפות בתהליך השימון המפרקים הנגועים בתהליך הדלקתי. השפעה הנ"ל, בשילוב השפעות אנטי-דלקתית של הסלדרין. הסלדרין מדכא תפקודים דלקתיים של תאים, מפחית פירוק סחוס, ובדומה לתרופות ממשפחת ה-NSAIDs, מפחית את הפעילויות המאיצות דלקת של האנזים COX-2.
אוסטאוארטריטיס ואומגה-3: חקרים מצאו כי חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3 הניתנות בצורה מרוכזת באמצעות השלמות תזונתיות, עוזרות בהפחתת התגובה הדלקתית ומפחיתות לויקוטריאנים המשתתפים בתגובה הדלקתית. ולכן ניתן לומר כי תוספת של אומגה-3 חיונית להקלת דלקות ותסמיני מחלות אוטואימוניות.
אוסטאוארטריטיס - גלוקוזאמין כונדרואיטין השילוב של גלוקוזמין וכורנדרואיטין פועלים לשיקום רקמות החיבור והסחוסים. גלוקוזמין וכורנדרואיטין מאטים את התפתחות המחלות הגורמות לפגיעה במפרקים, בעיקר אוסטאוארטריטיס, מפחיתים כאב ומשפרים את גמישות המפרקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה